Producenci

Nie znaleziono produktów spełniających podane kryteria.

Wina francuskie - tradycja klasycznego winiarstwa.

Francja to drugi kraj pod względem wielkości produkcji wina na Świecie. Szacuje się, że rocznie produkuje się tam ponad 46 milionów hektolitrów wina. Produkcja win francuskich sięga do czasów starożytnych. To właśnie z Francji pochodzą najpopularniejsze odmiany winogron na świecie takie, jak Cabernet Sauvignon, Merlot czy Chardonnay. 

Wina francuskie uznawane są za klasykę gatunku. Należą one do grupy win z tzw. Starego Świata, do której zaliczają się wszystkie kraje Europejskie z wielowiekową tradycją produkcji win. W większości kręgów społecznych są one wyznacznikiem jakości. Wina francuskie to wina białe, różowe, czerwone, ale również słynne wino musujące – Szampan.

Czym się charakteryzują wina francuskie?

Wina francuskie produkowane są wielowiekowymi, tradycyjnymi metodami. Ponad połowa winnic francuskich specjalizuje się w produkcji win czerwonych. Francuskie wina produkuję się głównie z następujących szczepów winogron (czerwonych i białych):

  • Cabernet Franc (czerwony)
  • Cabernet Sauvignon (czerwony)
  • Chardonnay (biały)
  • Grenache (czerwony)
  • Merlot (czerwony)
  • Pinot Noir (czerwony)
  • Sauvignon Blanc (biały)

Jak wygląda klasyfikacja win francuskich?

Wina francuskie od 1935 roku podlegają skomplikowanemu systemowi klasyfikacji. Obejmuje on 4 klasy:

  1. Wina stołowe (vin de table) są to klasyczne, proste wina, produkowane masowo.
  2. Wina regionalne (vin de pays) są to wina z określonych regionów. Mają oznaczenia geograficznego pochodzenia.
  3. Wina VDQS (Vins Délimités de Qualité Superieure) są to jakościowe wina regionalne, które nie posiadają jeszcze swojej apelacji.
  4. Wina spod apelacji AOC (Appellation d'origine contrôlée) to wina podlegające przepisom apelacji, których zadaniem jest kontrolowanie oznaczenia pochodzenia. Regulują i nadzorują one produkcję jakościowych i oryginalnych win francuskich. We Francji istnieje ok. 500 apelacji. Dzieli się je na:
    • Makroregionalne – obejmują całe regiony (np. AOC Bordeaux).
    • Regionalne – obejmują mniejszy obszar produkcji, a swoją nazwę biorą od nazwy regionu.
    • Subregionalne – swoją nazwę biorą najczęściej od nazwy miejscowości leżącej na danym obszarze.
    • Gminne – rejon upraw ograniczający się do jednej gminy. 
    • Cru – to teren ograniczający się do jednej, ściśle sklasyfikowanej winnicy, z której pochodzą jedyne w swoim rodzaju wina.

Jakie są regiony produkcji win we Francji?

Wina objęte przepisami AOC są ściśle określone normami. Oprócz rygorystycznych zasad dotyczących upraw, czy produkcji, wszystko musi odbywać się na obszarach – regionach, wyznaczonych przez apelację.

Do najważniejszych regionów winiarskich we Francji należą:

  • Alzacja – region słynący z produkcji win białych.
  • Bordeaux – region słynący z produkcji legendarnych, czerwonych win.
  • Burgundia – region słynący z produkcji lekkich win, zwanymi Burgundami, głównie ze szczepów Pinot Noir oraz Chardonnay.
  • Dolina Loary – region słynący z produkcji win białych.
  • Dolina Rodanu – region, słynący z win pełnych, intensywnych i zrównoważonych, o wyższej zawartości alkoholu.
  • Jura i Sabaudia – mało znane regiony winiarskie w Polsce.
  • Korsyka – region słynący z produkcji win z lokalnych szczepów.
  • Langwedocja – region słynący z produkcji win stołowych oraz słodkich, likierowych.
  • Sud-Ouest (Południowy – zachód) – bardzo zróżnicowany region pod względem produkcji win.
  • Prowansja – region słynący głównie z produkcji win różowych.
  • Szampania – region słynący z produkcji win musujących, głównie słynnych Szampanów.

Gdzie kupić wina francuskie?

Poszukujesz dobrego i oryginalnego wina francuskiego? Zapraszamy do naszego salonu ICON Wine & Whisky Selection, znajdującego się przy ul. Głębockiej 5/u3 na warszawskim Targówku. Pomożemy Ci w wyborze odpowiedniego wina i odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.
Zachęcamy również do zapoznania się z ofertą na naszej stronie internetowej iconselection.pl, gdzie po złożeniu zamówienia możliwy jest jego odbiór jeszcze tego samego dnia.


Zestawy prezentowe i obsługa firm.

Uwielbiamy pracę z Klientami indywidualnymi i w tym celu szkolimy naszych doradców, jednak istotną częścią naszych działań jest również obsługa biznesu (B2B).

Naszymi Klientami są korporacje, banki, agencje marketingowe i firmy prywatne, którym pomagamy w doborze odpowiednich upominków, zaopatrzenia eventów czy ekskluzywnych prezentów biznesowych. Aby nawiązać kontakt, napisz na b2b@iconselection.pl – pomożemy dopasować rozwiązanie odpowiednie dla Twoich potrzeb.
Zapraszamy.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl