MARTINI ROSATO 1L
Opis
Martini Rosato – idealny do aromatycznych, lekkich koktajli.
Martini Rosato to delikatny różowy wermut o słodkim smaku owoców, przełamanym korzenną kompozycją przypominającą nieco aromatem grzane wino. Ukazał się on na rynku w 1980 roku, poszerzając tym podstawową linię lubianych na całym świecie wermutów. Martini Rosato produkowane jest z dwóch rodzajów włoskiego wina z Sycylii – białego Trebbiano i czerwonego Catarratto. Do kupażu win dodaje się zestaw owoców, ziół i przypraw macerowany w alkoholu. Sama formuła Martini jest pieczołowicie strzeżoną tajemnicą firmową.
Martini Rosato charakteryzuje się lekkim i słodkim, lecz wyrazistym smakiem, a intensywny kolor przydaje blasku różnego rodzaju koktajlom. Martini Rosato można serwować solo jako aperitif – mocno schłodzone lub na kostkach lodu. W drinkach fantastycznie łączy się z owocowymi dodatkami.
Co charakteryzuje Martini Rosato?
- Zapach: aromat korzennych przypraw i owoców z odrobiną pieprzu;
- Smak: przyjemne słodkie nuty dojrzałych malin, cytrusów, goździków, cynamonu oraz gałki muszkatołowej z motywami kwiatowymi i gorzkim akcentem skórki pomarańczowej;
- Finisz: dość długi, świeży, wykończony korzenną nutą grzanego wina.
Pomysł na drinka z wykorzystaniem Martini Rosato.
El Pastor
Składniki:
Przygotowanie:
Wszystkie składniki wymieszaj ze sobą w shakerze. Jego zawartość przelej do szklanki typu Old fashioned wypełnionej dużymi kostkami lodu. Na koniec udekoruj swój koktajl plastrem czerwonej pomarańczy. Na zdrowie!
Jaka jest historia marki Martini?
Martini to jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek świata. Lubiany i popularny wermut produkowany jest od 1863 roku. Twórcą receptury był zielarz Luigi Rossi, którego zaprosił do współpracy Alessandro Martini – dyrektor niewielkiej firmy handlującej winem i alkoholami.
W 1864 powstała nowa wytwórnia wermutu w Pessione koło Turynu. Wermut nazwany Martini błyskawicznie stał się hitem sprzedaży nie tylko w Europie. Już w 1903 roku był eksportowany do 70 krajów świata. W 1929 roku pojawiło się po raz pierwszy kultowe logo „Ball & Bar”.
Po II wojnie światowej Martini z powodzeniem prowadziło kampanie reklamowe w telewizji, sponsorowało sporty samochodowe, koncerty, wystawy, a także mistrzostwa świata w piłce nożnej kobiet. W 1977 roku rodzinna firma Martini & Rossi została przekształcona w General Beverage Corporation. W 1992 roku nastąpiła fuzja z Bacardi, co zaowocowało powstaniem czwartej co do wielkości na rynku alkoholowym firmy Bacardi-Martini Ltd.
Obecnie wytwórnię opuszcza około 5 milionów litrów Martini rocznie. Jest to jedna z najsilniejszych marek – słowo Martini stało się nieomal synonimem aperitifu. Nazwę tą nosi jeden z najpopularniejszych drinków na świecie, a także charakterystyczne, trójkątne kieliszki koktajlowe.